Boråstapeter
Uppdraget

• Koncept     • Design     • Content     • Foto    

Brief Boråstapeter är ett anrikt varumärke med rötter från början av 1900-talet då Waldemar Andrén grundade Boråstapeter med visionen om att "alla svenskar ska ha råd att skapa ett vackrare hem med hjälp av tapet." Företaget ville skapa ett magasin i syfte att inspirera sina kunder och stärka sin egen roll som en trendsäker aktör på inredningsmarknaden. Magasinet skulle hålla en hög modegrad med genomtänkt bildinnehåll och text i form av artiklar, intressant fakta och intervjuer. Det ska fungera som en presentation av varumärket vid nya samarbeten och rekryteringar, likväl som vid utdelande på mässor och till designers och inköpare.
Leverans everywhere fick uppdraget att ta fram och leverera magasinet från idé till tryckpress. Vi utvecklade tillsammans med kunden innehållsidéer för både bild- och textinnehåll och höll i fotograferingar där vi placerade Boråstapeters tapeter i oväntat sammanhang. Förutom design av magasinet skapade vi allt textinnehåll i form av reportage, intervjuer och inspirerande texter. Slutleveransen bestod av ett högkvalitativt magasin på 92 sidor.