Visuell identitet & nytt manér
Uppdraget

• Content     • Ljud    

Brief Pallas Parking är ett centralt beläget parkeringshus i Borås. Kunden ville öka antalet besökare som väljer att parkera i Pallas Parking och gav everywhere i uppdrag att konceptualisera Pallas Parking genom att utveckla en visuell identitet och ett manér för kommunikation. Identiteten skulle också omfattas av ljudlogo/ljudmatta för att skapa igenkänning i exempelvis radioreklam. Målgruppen var alla med bil som har behov av att parkera i centrala Borås.
Leverans Everywhere har tagit fram idé och koncept (inklusive enheter) för Pallas Parkings visuella identitet. Leveransen avser content till sociala medier, radio och rörliga annonser i alla format. Everywhere producerade en radioreklam som spelats på radiostationerna RIX FM, Mix Megapol och Puls FM, med fokus på Pallas Parkings USP:ar. Konceptet innefattar också idé för utveckling av utseendet av våningsplanen och fasaden på parkeringshuset och denna förändring genomförs under höst/vinter 2019.